joi, 28 octombrie 2010

Toyota Prius, cea mai bine vândută

Aceasta funcţionează pe baza unui propulsor electric şi este cel mai vândut model de maşină hibrid în România. Când Toyota a lansat a doua generaţie de Prius în 2003, a ţinut cont de criticile aduse primului model şi a făcut-o mai mare şi mai rapidă. A treia generaţie, care va apărea în 2009, promite să aducă îmbunătăţiri atât în ceea ce priveşte performanţele, cât şi designul.
Maşina se porneşte de la butonul Power, motorul pe benzină luând-o înaintea celui electric dacă bateria este descărcată. Dar la viteze mici şi pe distanţe scurte, de câţiva kilometri, Prius se mişcă folosindu-se doar de cel electric, care dezvoltă până la 68 de cai putere (CP).
“Benzina” intervine la viteze mai mari sau când bateria se descarcă. Motorul tradiţional ajunge la 78 CP, dar puterile celor două agregate nu pot fi adunate liniar, astfel încât valoarea combinată este de 112 CP.Bateria se încarcă la frânare, dar şi când maşina rulează (fără să apeşi pedala de acceleraţie).
„Maşinuţe” verzi arată cum se încarcă bateria
O diagramă îţi prezintă în detaliu tot ce funcţionează, inclusiv câtă energie (în waţi) recuperezi dacă ai grijă să fii economic (prin afişarea unor maşinuţe „verzi”).
Emisiile modelului hibrid Prius sunt de 104 g/km, comparabile cu ale unui model diesel de clasă mică. Cele ale unui model de clasa D cu motor pe benzină se situează în jurul a 170 g/km.
În România, în 2007 s-au comercializat 37 de unităţi Prius, iar targetul pentru 2008 este de 67 de unităţi, potrivit Ioanei Marinescu, PR la Toyota.
În plus, potrivit acesteia, cumpărătorii de Prius beneficiază de o reducere de 2.000 de euro în limita stocului disponibil.
Fişă tehnică
A intrat pe piaţa românească în septembrie 2006
Preţ: 25.500 euro (TVA inclus)
Emisii de CO2: 104 g/km
Accelerare 0-100 km/h în 10,9 secunde, la un consum combinat de 4.3 l /100km
Dezvoltă 112 CP

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu