joi, 28 octombrie 2010

Honda Civic Hybrid, asistată continuu electric

Modelul Civic Hybrid are un motor pe benzină i-VTEC de 1,3 litri, conectat la un electromotor şi la o cutie de viteze cu variabilitate continuă ce permite motorului să funcţioneze între limitele maxime de eficienţă.
În timpul staţionării, motorul pe benzină este închis, iar consumul zero. La plecare, motorul tradiţional funcţionează la capacitate redusă, fiind asistat de cel electric.
La viteze mici, maşina se mişcă doar cu motorul electric. Acelaşi lucru se întâmplă şi la decelerări, moment în care bateria se încarcă. Acceleraţiile puternice implică folosirea motorului pe benzină la capacitate maximă, fiind totuşi asistat electric în continuare, iar la viteze ridicate, unde acceleraţia este constantă, motorul va lucra la capacitate redusă, economisind combustibil.
Schimbare de mentalitate
În primele şase luni ale acestui an au fost vândute în România nouă unităţi de Honda Civic Hybrid. Cu toate acestea, acelaşi model de Civic, dar nonhibrid, este mai bine vândut, potrivit reprezentantului Honda Trading, Alina Teodorescu. Însă o schimbare s-a petrecut totuşi în rândul cumpărătorilor de autoturisme. „Dacă anul trecut majoritatea clienţilor întrebau doar de consumul maşinii, acum sunt interesaţi şi de emisiile modelului”, a mai adăugat Teodorescu.
Fişă tehnică
A intrat pe piaţa românească în august 2007
Preţ: 23.062 euro (TVA inclus)
Emisii de CO2: 109 g/km
Accelerare 0-100 km/h în 12,1 secunde, la un consum combinat de 4,6 l /100km
Dezvoltă 116 CP.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu